SELAMAT DATANG...

Bunyi gendang bertalu-talu
Gendang dipukul anak Mak Cumi
Janganlah segan, janganlah malu
Singgahlah masuk ke halaman kami


Selasa, 19 Februari 2008

Santapan Minda 2

kKirimkan komen-komen kamu berserta nama dan nama guru ya. Tidak perlu takut-takut atau segan-segan untuk menyatakan nama masing-masing. Anda bebas bersuara (selagi tidak ada cerca-mencerca dan peradaban terjaga.) :)

Baiklah, topik kita minggu ini adalah berikut:

Pentingnya mengambil bahagian dalam perbincangan kelas.

Berikan pendapat pelajar sekalian mengenai topik ini.

Nota: Masih ramai yang belum menghantar jawapan bagi kuiz Februari. Diharap para pelajar dapat memeriahkan lagi blog ini dengan mengirimkan jawapan pelajar ke alamat emel : JabatanBahasaMelayu@gmail.com

Soalan kuiz ada di dalam kiriman arkib bulan Januari.


Cikgu Noor

5 ulasan:

Unknown berkata...

saya rasa jawapan saya ialah ya kerana bagaikan kalau kami tidak peduli pada perbincagan dalam kelas dan kami akan terasa kita tidak boleh megukiti pelajaran tersebut. saya rasa ini sangat penting untuk kami tahu dan untuk murid-murid yang pendiam dan malu untuk berbual di dalam kelas.
-Syasya
-Cikgu Azlinda
-4 Endurance

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa penting untuk kami menagmbil bahagian dalam perbincangan kelas kerana jika kami diberikan kertas latihan kami tidak tahu apa yang hendak dilakukan.Ia disebabkan kami tidak masuk bahagian dalam perbincangan.Apatah lagi jika kami menduduki peperiksaan.Kami mungkin akan mendapat markah yang rendah.Tetapi,jikalau kami memasuk bahagian, kami boleh mendapat markah yang agak tinggi kerana kami telah mempelajari banyak benda dalam perbincangan.

-Nur Qamariah
-Cikgu Azlinda

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa penting untuk kamimengambil dalam perbincangan kelas.Kami akan memahami pelajaran itu.Kalau kami duduk diam,kami mempelajari apa-apa.Kami juga dapat bertutur dengan baik.
-Idris
-4Ch
-Cikgu Azlinda

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa penting untuk kami mengambil dalam perbincangan kelas.Kami akan memahami pelajaran itu.Kami tidak dapat mempelajari apa-apa.Kmai juga dapat bertutur dengan baik.
-Idris
-4Ch
-Cikgu Azlinda

Tanpa Nama berkata...

saya rasa penting kerana apabila teman-teman kita sedang perbincangan kelas itu,kita duduk situ hingga sudah tamat perbincangannya. -Syahmi
-Cikgu Azlinda -4Graciousness